duminică, 2 august 2009

Fa pedala!


Fa pedala sau mai bine spus Pregatirea pentru inspectia tehnica a prototipului de sala mobila de fitness.
O sa incep cu descrierea facilitatilor acestei sali care este mai degraba eficace in dezvoltarea musculaturii decat ca o sala de fitness pentru intretinerea domnisoarelor si a doamnelor indopate si ingropate cu retete de pe net pline de amidon si coloranti.
O data masinaria pusa in functiune prima grupa de muschi lucrata este cea a bicepsului si a tricepsului stang. Se incepe cu o usoara incalzire si anume apasarea cu 25Kg de forta pe semnalizator sprea indica idiotilor din spate intentia de a inccepe antrenamentul. Urmeaza simultan musculatura piciorului stang ce apasa pe ambreiaj si bucepsul, tricepsul din partea dreapta plus eventual ceva muschi intercostali necesari pentru indesarea cu aproximativ 50Kg forta a schimbatorului in viteza intai. Tot in aceasta etapa se testeaza si psihicul, mai exact rezistenta la stres, deoarece viteza intai nu e unde ar trebui. O data ajunsi in acest punct incepe antrenamentul propriu-zids, o adevarata simfonie de incordari si relaxari ai tuturor muschilor corpului, inclusiv fesierii si in special acestia la fie care intersesctie sau aopasare de frana.. ca deh.. nu stii niciodata cum si cat tine. Aceasta este ultima invntie si viitoarea moda intr-o lume in criza totala de timp si bani! DACIA 1310.
Si daca tot am terminat cu prezentarea mirificului aparat de crescut muschisa va povestesc mai cu amanuntul ce s-a intamplat azi. Pai cica tre sa isi faca tata TP-ul la machinuta (sau ma rog .. sa dea spaga de doi ani la care eu ii zic RAR). Totul a inceput acum vreo 4 zile cu o lista lasata pe bordul masinii: indreptare lonjeron, bascule bucsi, arcuri, furtune, distribuitoare frana. cheder parbriz. Initial am fost in dubiu.. nu stiam daca astea trebuie schimbate sau astea au mai ramas intregi, asa ca am formulat o intrebare interogativ acuzativa cu tenta de misto la tata. Nu prea era in toane bune dar intre 2 dumnezei si 3 sfinti s-a scapat ca ala era necesarul. M-am abtinut sa ii reprosez ca schimba chederul de la parbriz ca boul din moment ce lui nu ii merg scuipatoarele spre parbiz iar stergatoarele par a fi prelucrate din zmoala, lucru experimentat de mine intr-o zi ploioasa in care vroiam sa imi ridic nivelul de adrenalina.
Aseara sunt informat ca azi e ziua cea mare si ca se apuca de mecanica .. asta desi teoretic fusese de munca azinoapte dar practic cred ca a dormit ca porcu. Ziua lui cred ca a inceput pe la 6 jumate cand s-a trezit si s-a schimbat sa plece de la munca.. a me pe la 10 canfd la geamul meu cu vedere spre menghina din curte canta o pasarica de 90 de kile cu un ciocan. Eram cam somnoros dar cred ca am auzit si ceva cantece bisericesti care faceau trimitere la sfinti, dumnezei pomeni, molifte si alte asemenea. Pe la ora doi m-am hotarat sa vad pe cati metri patrati insirase masina. Nu mi=-am facut bine aparitia in zona de lucru ca sarcinile au aparut instant.
"Ai chit in magazie si smirghel in sacosa de pe banca. O cupa-te si tu de punctele alea de rugina. Vezi ca sunt vreo doua pe usa aia , unu pe capota si inca vreo doua pe aripa." Si intr-adevar alea erau punctele de rugina, numai ca in afara lor mai erau vreo 4-5 pete de rugina. Si tata cica a luat un spray de vopsea.. la prima vedere mie imi trebuiau vreo 2 iar dupa primul metru de smirghel consumat s-au facut de patru si vreo 3 cutii de chit, asta ca sa nu am pretentii de aparat de sudura si tot felul de table si tablite. N-a fost bai ca la frecat am antrenament de pe la 14 ani si am frecat-o repede apoi a inceput distractia.. cica trebuia sa il ajut sa aeriseasca franele.
In caz ca va intrebati de ce masina voastra are doar un singur cric o sa va raspund eu ca am aflat azi. Are un Singur cric pentru ca daca ar avea doua, cum are a lu' tata ca e mai smecher, s-ar gasi un idiot care sa le foloseasca pe ambele in acelasi timp pe diagonala si apoi sa se mire ca boul de ce i se misca masina pe cricuri cand bate vantu. Ca deh.. e grele Limba Fizica asta . Din experientele din copilarie eu stiam ca la veo 15-45 de pedale facute se cam termina treaba, dar am scapat din vedere faptul ca etrierele (sper sa o fi nimerit pe asta), adica alea care tin pistoanele care apasa placutele de frana erau cunostine de ale mele de cand m-am nascut.. Ca la maternintate mama m-a fatat pe mine si alta alaturi a avut etriere cvatruplete. Si alea 45 de pedale s-au transformat logaritmic pana pe la vreo 45.000
Acu stau cu febra musculara si ma gandesc daca o sa tina frana sau se infige in gardul rafinariei. Si mai am o dilema. Nu stiu daca azi a fost sarbatoare sau nu.. ca cica nu e bine sa muncesti cand e sarbatoare. Si daca nu a fost sarbatoare de ce mi-a insirat tata toti sfintii din calendar de cate trei ori?
Berebe ca tre sa fac pedala.

2 comentarii:

iulia spunea...

Textul tau mi-a placut, m-a inspirat sa il ajut si eu pe tata data viitoare. Dar dupa etichetele pe care le-ai pus la text... mor!

Sorana spunea...

Si cand stau sa ma gandesc ca eu ma vaitam de moloz. Mea maxima culpa dar la unii e mai de cacao. Trai-ti-ar franele mon cher ca eu raman la moloz:)))